استفاده غیراصولی از رایانه

بیش از ۶۰ درصد افرادی که با رایانه کار می‌کنند و اصول استفاده صحیح از این وسیله را می دانند اما به هنگام استفاده از رایانه این موارد را رعایت نمی‌کنند. این مسئله باعث می‌شود این افراد دچار دردهای گردنی، گزگز و خواب رفتگی انگشتان، گرفتگی عضلات ساق پا و نهایتا دچار کمر درد شوند. انجام حرکات کششی مناسب، استراحت کافی در فواصل استفاده از رایانه و صحیح نشستن پشت سیستم های رایانه‌ای برای کاهش این مشکلات مناسب است.

دکتر رئیس السادات با فناوری های نوین و خدمات جدید و شناساندن پتانسیل ها و قابلیت های این رشته به کارشناسان و متخصصان رشته‌های مرتبط چون فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کار درمانی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره دانست و افزود: بیش از ۳۰۰ مقاله به دفتر دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۲۲۰ مقاله مورد پذیرش واقع شد که در قالب ۷۰ سخنرانی و پوسترهای آموزشی ارائه می‌شود.

دکتر رئیس السادات از برگزاری کارگاه های سونوگرافی و کاربرد آن در طب فیزیکی و اختلالات اسکلتی و عضلانی، توانبخشی در کودکان، بیوفیدبک، لیزرتراپی در حاشیه برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم در این کنگره دو پنل تخصصی در خصوص دو موضوع مغفول در این حوزه از جمله پرستاری و توانبخشی و آموزش پزشکی در طب فیزیکی و توانبخشی را نیز برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: به دنبال پیدا کردن راهکارهای مناسب برای گنجاندن سرفصلهای رشته طب فیزیکی در رشته پزشکی عمومی هستیم. بسیاری از پزشکان عمومی قابلیتهای این رشته را نمی‌دانند و در این خصوص در نظام ارجاع نیز نمی‌توانند کمک شایان توجهی نمایند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *