ماساژدرمانی کف پا

o

ماساژدرمانی کف پا یک درمان تکمیلی هولیستیک و آرام است که با هدف تحریک فرایندهای التیامی خود بدن و متعادل ساختن تمامی دستگاه‌های بدن انجام می‌شود (که به آن هومیواستازی گفته شده و در آن برخی از نقاط رفلکس بدن تحت فشار دستی و ماساژ درمانی قرار می‌گیرند؛ زیرا عقیده بر این است که با نواحی خاصی در ارتباط هستند).

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#cacaca”]

دکتر رئیس‌السادات، به عنوان یک فیزیوتراپ مجرب، با ارائه انواع مختلفی از تکنیک‌های ماساژدرمانی کف پا به شما کمک می‌کند تا ریلکس شده و تعادل، انرژی و شادابی خود را دوباره به دست آورید.

[/alert]

ماساژدرمانی کف پا چیست؟


ماساژدرمانی کف پا، با استفاده از هنر اعمال فشار به مچ پاها، باعث ایجاد برخی تغییرات فیزیکی مطلوب در بدن می‌شود. ماساژدرمانی کف پا که بر پایه سیستم باستانی تقسیم‌بندی بدن به مناطق مختلف و ارتباط نقاط رفلکس با اندام‌های داخلی، غدد و ساختارهای بدن استوار است، بسیار ریلکس کننده بوده و بسیاری از بیماران بهزیستی و آرامش حاصل از آن را فوراً احساس می‌کنند.

آیا ماساژدرمانی کف پا برای استرس مفید است؟


بله، یکی از مزایای ماساژدرمانی کف پا مدیریت و کاهش استرس است زیرا این درمان عملکرد بسیار مؤثری در آرام کردن دستگاه عصبی بدن دارد.

اگر استرس به‌طور مداوم در زندگی ما حضور داشته باشد، بخش «جنگ یا گریز» سیستم عصبی ما دائماً فعال خواهد بود که این باعث می‌شود رهایی از اضطراب برای ما دشوار شود.

ماساژدرمانی کف پا به شکل بسیار مؤثری چرخه استرس را شکسته و به بدن اجازه می‌دهد به حالت طبیعی خود بازگردد.

آیا می‌توان از ماساژدرمانی کف پا به عنوان جایگزین مراقبت‌های پزشکی اولیه جهت درمان یک عارضه استفاده کرد؟


لازم است بدانید که ماساژدرمانی کف پا یک درمان تکمیلی است که از آن برای مدیریت یا درمان کلی یک عارضه استفاده می‌شود. بنابراین، شما نمی‌توانید از این روش به جای مراقبت‌های پزشکی اولیه یا داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید.

ماساژدرمانی کف پا در کلینیک ما


o1

معمولاً اولین جلسه چگونه برگزار می‌شود؟

اولین جلسه مشاوره/ درمان ۹۰ دقیقه طول کشیده و جلسات بعدی ۶۰ دقیقه‌ای خواهند بود. ما، در جلسه اول، از این وقت اضافه برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد شما (در مورد وضعیت کلی سلامت، رژیم غذایی، سبک زندگی و دلیل مراجعه شما برای ماساژدرمانی کف پا) استفاده می‌کنیم. با این کار می‌توانیم به همراه شما یک برنامه درمانی برایتان تهیه کنیم.

در یک جلسه ماساژدرمانی کف پا، شما روی یک تخت درمان نشسته یا دراز می‌کشید و کفش‌ها و جوراب‌هایتان را از پا خارج می‌کنید. متخصص ماساژدرمانی کف پا، به مچ پاها فشار وارد می‌کند؛ این فشار در دامنه راحتیتان خواهد بود. اگر در طول جلسه درمان در هر نقطه‌ای از مچ پاهایتان نسبت به فشار وارد احساس حساسیت کردید موضوع را به درمانگر خود اطلاع دهید، زیرا مهم است که درمانگر بداند بدنتان چگونه به درمان پاسخ می‌دهد.

فرایند درمان چگونه است؟

ماساژدرمانی کف پای شما در یکی از اتاق‌های درمان زیبا و آرام‌بخش کلینیک ما انجام می‌شود. دکتر رئیس‌السادات، با کمک انگشتان خود و مقدار کمی روغن، کرم یا پودر، و با تمرکز بر نقاط رفلکس، روی مچ پاهایتان کار خواهد کرد. این درمان در اکثر افراد باعث هیچگونه احساس ناراحتی یا قلقلک نمی‌شود. همچنین، فشار وارده محکم و لذت‌بخش بوده و محرک حالت عمیقی از آرامش و ریلکسیشن خواهد بود.

در این نوع درمان، با استفاده از تکنیک‌های مخصوص تحریک انتهاهای عصبی، به مچ پاها فشار وارد می‌شود. در مچ دست‌ها و پاها هزاران انتهای عصبی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با سایر بخش‌های بدن مرتبط یا متصل هستند. استفاده از ماساژ درمانی کف پا، تحریک تمامی دستگاه‌های بدن مانند دستگاه‌های هاضمه، تنفسی و ادراری را امکان‌پذیر می‌سازد.

انواع ماساژدرمانی کف پا

ما انواع مختلفی از ماساژ درمانی کف پا را ارائه می‌دهیم، از جمله:

ماساژدرمانی کف پای هولیستیک: عبارت است از ماساژ یک‌سری نقاط رفلکس به خصوص جهت تحریک، بازیابی تعادل یا آزادسازی تنش‌های بدن که با کمک روغن، کرم یا پودر انجام می‌شود. جلسه مشاوره اولیه به متخصص ماساژدرمانی کف پا کمک می‌کند تا درمان را متناسب با نیازهای شما برنامه‌ریزی کند.

ماساژ آروماتراپی کف پا: در این تکنیک، بیمار از خواص آرامش‌بخشی و احیاکنندگی ماساژدرمانی کف پا در کنار مزایای بهداشتی و درمانی روغن‌های خالص آروماتراپی بهره می‌برد. در اینجا، روغن ترکیبی سفارشی شما توسط متخصصان ماساژدرمانی کف پای مجرب ما آماده شده و سپس برای کمک به کیفیت درمان از آن استفاده می‌شود.

آیا ماساژدرمانی کف پا درد دارد؟

خیر. فشار اعمال شده به مچ پاها در طول ماساژدرمانی کف پا محکم بوده اما ایجاد درد نمی‌کند. برای برخی از افراد تنها به فشار کمی نیاز است در حالی که برخی دیگر از افراد یک فشار عمقی‌تر را ترجیح می‌دهند. پس، نمی‌توان مقدار صحیح یا غلطی برای فشار اعمال شده تعیین کرد. بنابراین فشار اعمال شده می‌بایست مناسب فرد تحت درمان باشد.

همیشه وجود قدری احساس حساسیت در برخی از نقاط پا در هنگام انجام ماساژدرمانی کف پا امری طبیعی است، که البته در این صورت بهتر است موضوع را به متخصص ماساژ درمانی کف پای خود اطلاع دهید.

بعد از درمان چه احساسی خواهم داشت؟

بیماران مختلف به اشکال متفاوتی به این درمان پاسخ می‌دهند. شایع‌ترین پاسخ‌هایی که ما شاهد بوده‌ایم عبارتند از:

  • احساس خوشی و سلامتی
  • افزایش سطح انرژی
  • راحتی خیال (احساس آرامش)
  • آمادگی بیشتر برای مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا
  • احساس قدرت و پایداری
  • نوسانات هیجانی

هرگونه واکنشی به ماساژدرمانی کف پا معمولاً گذرا بوده و نباید آن را به عنوان تأثیر منفی این درمان تلقی کرد. این واکنش‌ها پاسخ بدن به تحریک دستگاه‌های مختلف آن توسط ماساژدرمانی کف پا بوده و گاهی اوقات به عنوان واکنش شدید بدن به بی‌تعادلی‌هایی توصیف می‌شوند که مدت‌ها در بدن وجود داشته‌اند؛ در کل، واکنش‌ها به این درمان را می‌توان بخشی از فرایند بازگرداندن بدن به حالت تعادل یا هومیواستازی دانست.

به چند جلسه درمان نیاز است؟

برخی از افراد تنها برای یک جلسه ریلکسیشن مراجعه می‌کنند و برخی دیگر که مبتلا به عارضه‌های مزمن یا کهنه هستند به چند جلسه درمان نیاز دارند. تعداد جلسات به شرایط بیمار یا عارضه بستگی دارد، با این حال اکثر مبتلایان به عارضه‌های مزمن و کهنه به ۵ تا ۸ جلسه درمان با فواصل یک هفته‌ای نیاز دارند. البته برخی بیماران نیز تنها به ۳ تا ۴ جلسه درمان به خوبی جواب می‌دهند.

آیا می‌توان در طول بارداری تحت ماساژدرمانی کف پا قرار گرفت؟


مادامی که بارداری سالم و پایدار باشد ماساژ درمانی کف پا هیچ خطری نداشته و مزایای بسیاری برای مادران دارد، به طوری که برخی زنان از آن برای بهبود تهوع صبحگاهی و خستگی استفاده می‌کنند.

معمولاً، متخصص ماساژدرمانی کف پا در طول سه ماه اول بارداری از کار کردن بروی دستگاه تناسلی خودداری می‌کند، تا اینکه حاملگی بیمار محرز شود. بنابراین اگر باردار بوده یا گمان می‌کنید که باردار هستید، موضوع را به متخصص ماساژدرمانی کف پای خود اطلاع دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *