صندلی های کار و استفاده غیر اصولی از رایانه

صندلی های کار و استفاده غیر اصولی از رایانه

 

صندلی های کار چگونه باید باشند؟

صندلی های کار باید ارتفاع و دسته های قابل تنظیم داشته باشند.

وضعیت فیزیکی افراد حین کار باید طوری باشد که امکان استراحت و بازسازی را به عضلات، استخوانها و مفاصل بدهد. برای این که مشکلات ناشی از کار طولانی مدت به وجود نیاید تجهیزاتی که در حین فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند باید متناسب با شرایط فیزیکی افراد باشد. میز کار متناسب با قد فرد بوده و صندلیها هم قابل تنطیم باشند. بهترین صندلی برای انجام کارهای طولانی مدت صندلی است که ارتفاع و دسته های آن قابلیت تنظیم داشته و دارای پایه های چرخدار پنج پره باشد.

اصول استفاده صحیح از رایانه کدامند؟

بیش از ۶۰ درصد افراد به هنگام استفاده از رایانه، اصول استفاده صحیح از این وسیله را رعایت نمی کنند.

این مسئله باعث می‌شود این افراد دچار دردهای گردنی، گزگز و خواب رفتگی انگشتان، گرفتگی عضلات ساق پا و نهایتا دچار کمر درد شوند. انجام حرکات کششی مناسب، استراحت کافی در فواصل استفاده از رایانه و صحیح نشستن پشت سیستم های رایانه‌ای برای کاهش این مشکلات مناسب است.

در تنظیم میدان دید و صفحه مانیتور بسیار حائز اهمیت است که امتداد افقی چشمها در امتداد بالای مانیتور قرار بگیرد.نور هم باید طوری به صفحه مانیتور بتابد که انعکاس آن وارد چشم نشود و بهتر است از کنار تابیده شود. همچنین مچ دست نباید زاویه دار با موس کار کند.

افرادی که با رایانه کار می کنند دچار چه مشکلاتی می شوند؟

از مهمترین مشکلات افرادی که با رایانه کار می کنند ابتلا به درد گردن و عضلات مختلف کناره ستون فقرات و درد و گرفتگی عضلات خلف ساق است. مشکل دیگر ابتلا به بیماری سندرم تونل کارپال است که در افرادی که طولانی مدت با رایانه کار می کنند از جمله تایپیستها شکایاتی مانند گزگز دست و مچ پدید می آورد. شیوع بسیاری از این مشکلات اسکلتی و عضلانی با اصلاح فضای کار، استفاده صحیح از وسایل و انجام یک سری ورزشها به خصوص ورزشهای کششی بین زمان های کار کاهش می یابد.

هدف طب فیزیکی و توانبخشی اصلاح الگوی زندگی و ارتقائ کیفیت زندگی با آموزش دستورات ساده و قابل اجرا برای رعایت وضعیت های صحیح بدن در فعالیت های روزمره می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *