درمان آرتروز - دکتر رئیس السادات - مکمل دارویی - داروهای غضروف ساز

اثر داروهای غضروف ساز و مکمل های دارویی در درمان آرتروز

به گفته دکتر سید احمد رئیس السادات: مصرف داروهای غضروف ساز و مکمل هایی که به عنوان غضروف ساز و افزایش دهنده قد در مبتلایان به آرتروز مفاصل تحت تبلیغات گسترده مورد استفاده قرار می گیرند اثرات ثابت شده و قطعی ندارند.

انواع مختلف این مکمل ها در برخی از بیمارانی که دچار آرتروز مفصلی شده اند ممکن است مانند استامینوفن یا سایر داروهای مسکن سبب درجاتی از کاهش درد شود ,اما اینکه استفاده طولانی مدت مکمل ها بتواند از میزان آرتروز و یا پیشرفت آن بکاهد شواهد علمی ثابت شده ای ندارد و حتی برخی از این مکمل ها در بیماران مبتلا به دیابت ممکن است سبب افزایش قند  خون شود.

برخلاف مکمل های کم اثر و گران که حتی بدون نظر پزشکان استفاده از آنها رو به افزایش است؛ انجام یکسری دستورات مانند اصلاح الگوی زندگی، کاهش وزن، پیاده روی، تقویت عضلات چهار سر ران، استفاده از کفش و کفی های طبی مناسب، زانو بند، سرما و گرما درمانی و گاه استفاده از عصا می تواند سبب کاهش درد قابل توجه و بهبود عملکرد ودر نهایت افزایش کیفیت زندگی در مبتلایان به آرتروز زانو شود.

 

درمان آرتروز - دکتر رئیس السادات - مکمل دارویی - داروهای غضروف ساز

 

وی در ادامه عنوان کرد:درمانهای فیزیوتراپی نیز با بهره گیری از سرما، گرما، تحریک الکتریکی و ورزش درمانی می توانند اثرات مفیدی در مبتلایان به آرتروز مفاصل داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *