کیف و کفش کودک مناسب، خوب و استاندارد برای مدرسه

h

خرید کیف مناسب برای مدرسه مسئله مهمی است که نیاز به بررسی دقیق دارد. عوامل بسیاری وجود دارد که باید برای کودک در نظر بگیرید. انتخاب کیف مناسب مدرسه درست مانند خرید کفش مناسب اهمیت دارد. یک کیف خوب باید درست متناسب اندازه کودک باشد و نقش محافظ داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که کودکان بسیاری از “سندرم کیف بد” که منجر به مشکلات ستون فقرات تا آخر عمر می‌شود. کمردرد یکی از علائم کیف مدرسه نامناسب است که تمام بار درون خود را به پشت و کمر کودک شما تحمیل کرده است. بی‌حسی و گرفتگی عضلات، حتی خواب رفتن کمر از دیگر علائم استفاده از کیف نامناسب است.

چرا انتخاب کیفی مناسب برای مدرسه اهمیت دارد؟


انتخاب کیفی مناسبی برای مدرسه یعنی متناسب و به اندازه‌ بودن کیف و امکان به کول انداختن صحیح آن، از جهت این که باعث اطمینان از رشد سالم ستون فقرات فرزندتان می‌شود از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. اندازه‌ی نامناسب، به کول انداختن نادرست کیف مدرسه یا سنگین بودن بیش از آن، می‌تواند مشکلات مختلفی را برای سلامتی فرزند‌تان به وجود آورد. این مشکلات ممکن است معضلات بالقو‌ه‌ای را در آینده برای فرزندتان به بار آورند. هریک از این معضلات، به ویژه هنگامی که با بیش از ۱۲ تحصیل ترکیب می‌شود، می تواند باعث به وجود آمدن مسائل و مشکلاتی برای ستون فقرات شود، از جمله اسکولیوز (كج‌شدگی تيره‌ پشت‌ از پهلو)، کیفوز (كوژپشتى‌ یا قوز)، گردن درد، سر درد، کمر درد، شانه درد، و بد حالت شدن وضعیت استقرار بدن.

کودکان و نوجوانانی که پتانسیل ابتلا به مشکلات وضعیت اندامی و درد ستون فقرات را دارند، این مشکلات می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری را در سال‌ها بعد برای دانش‌آموز به وجود آورند. ولی، به راحتی می توان با پیروی از  راهنمایی‌هایی ساده‌ای که باید در هنگام انتخاب و حمل (به کول انداختن) یک کیف مدرسه مد نظر قرار داد، بر بسیاری از این معضلات و مشکلات فائق آمد.

انتخاب کیف مدرسه

سعی کنید هنگام انتخاب کیف مدرسه نکات و ویژگی‌های طراحی کیف را که در زیر مطرح شده‌اند را حتماً مد نظر قرار دهید:

ff

ویژگی‌های کفش مناسب مدرسه

  1. جنس چرم برای کفش از همه مناسب‌تر است زیرا چرم همانند پوست، هوا را عبور می‌دهد و قالب پا را به خود می‌گیرد.
  2. بهترین نوع كفش برای كودكان در سنین دبستان، كفش اسپرت با كف و رویه نرم و انعطاف‌پذیر است تا مانع وارد آمدن ضربه و فشار به مفاصل پا شود.
  3. ارتفاع كفش در قسمت پاشنه باید ۲٫۵ تا ۳ و پنجه ۱ تا ۱٫۵ سانتی‌متر باشد.
  4. پنجه كفش باید پهن باشد (گرد یا چهارگوش) به گونه‌ای كه انگشتان دچار فشردگی نشوند.
  5. کفش ساق بلند و کفش‌های ورزشی مناسب هستند اما کفش‌های پشت باز که از مچ پا حمایت نمی‌کنند. مناسب نیستند.
  6. کفی داخل کفش باید نسبتا نرم باشد بطوری که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند. سفت بودن این لایه منجر به انتقال نیرو از زمین به پا می‌شود و ممکن است سبب دردهای موضعی کف پا شود.
  7. زیره کفش باید بادوام و قابل انعطاف بوده و عاج مناسب داشته باشد تا از زمین خوردن و یا درد پا پیشگیری شود.
  8. استفاده از كفش‌های كتانی (شبیه به کتانی چینیهای قدیمی) که دارای كف و زیره‌ی نازك هستند موجب وارد آمدن ضربه و فشار به پای كودك شده و توصیه نمی‌شوند.
  9. اندازه ی مناسب کفش به ویژه در کودکان حایز اهمیت است. کفش باید حدودا به اندازه‌ی ورود یک انگشت اشاره ی فرد در قسمت جلو و بغل کفش جا داشته باشد.
  10. کفش کودک توسط والدین هر شش ماه کنترل شود تا تنگ نباشد، زیرا پای کودکان به حدی نرم است که می‌تواند در کفشی که یک شماره ‌کوچکتر است جمع شود، بدون آنکه کودک ابراز ناراحتی کند.
  11. از خریدن کفشهای بزرگتر به این امید که در سال آینده امکان پوشیده شدن آن باشد خودداری شود چون ممکن است سبب پینه شود.
  12. حتی‌الامکان کودکان را وادار نکنید که کفش‌های فرزندان بزرگترتان را بپوشند. این گونه کفش‌ها اغلب قالب پای صاحب اولیه را به خود گرفته‌اند.
  13. خرید کفش را به عصر و شب موکول کنید زیرا پا در متورم‌ترین حالت خود قرار دارد. هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید زیرا ممکن است یک پا از پای دیگر کمی بزرگتر باشد باید اندازه پای بزرگتر را انتخاب کرد.
  14. استفاده از کفش های ولکرودار (چسبی) به ویژه در سنین پایینتر مناسبتر از کفش‌های بندی است و به احساس استقلال کودک کمک می کند.
  15. انتخاب رنگ‌های مناسب و شاد و آموزش استفاده صحیح و نگهداری مناسب کفش از نکات مهم دیگر است.

نمونه‌هایی از کفش و کفی های مناسب برای کف پای صاف

untitled

untitled1

در افرادی که دچار شکل‌های متفاوت پا هستند، معاینه ی پزشکی و گاما اسکن کف پا برای انتخاب کفش و کفی مناسب توصیه می‌شود.

k

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *